Catch-all instellen Print

  • 2

Een catch-all e-mailadres fungeert als een soort vangnet voor alle e-mails die niet specifiek naar een ander postvak worden gestuurd. Als een e-mail naar een niet-bestaand adres wordt verzonden, wordt deze automatisch doorgestuurd naar een ander bestaand adres. Dit is handig voor situaties waarin je wilt voorkomen dat e-mails verloren gaan, zelfs als ze naar niet-gebruikte of niet-ingeschakelde adressen worden gestuurd. Bijvoorbeeld, als iemand een e-mail stuurt naar het niet-bestaande e-mailadres inof@jedomein.nl zal deze worden doorgestuurd naar het ingestelde catch-all adres.

In elk hostingpakket kun je een catch-all instellen.
Standaard wordt de e-mail geretourneerd naar de afzender als deze wordt gestuurd naar een niet-bestaand e-mailadres, met daarbij de melding dat het e-mailadres niet bestaat. Met de catch-all kun je dat wijzigen. Overigens kun je ook instellen dat de mail niet wordt teruggestuurd naar de afzender, maar wordt verwijderd. Hieronder zie je hoe je een catch-all zo instelt dat e-mail die naar een niet-bestaand e-mailadres wordt gestuurd, wordt doorgestuurd naar een bestaand e-mailadres.

  1. Log in op DirectAdmin.
  2. Klik in DirectAdmin onder het kopje Advanced Features op de knop Catch-All E-mail.

    catch-all instellen

  3. In het volgende venster vul je bij Address in waar e-mail naartoe gestuurd moet worden als deze wordt gestuurd naar een niet-bestaand e-mailadres.

    catch-all instellen

  4. Klik vervolgens op de knop Save en je catch-all is ingesteld.

Was dit antwoord nuttig?

« Terug